przyjmowanie i załatwianie spraw
Korespondencja kierowana do Archiwum Państwowego w Katowicach jest przyjmowana:
osobiście (w godzinach pracy archiwum) lub za pośrednictwem poczty:
Archiwum Państwowe w Katowicach
ul. Józefowska 104
40-145 Katowice
za pośrednictwem poczty elektronicznej:
kancelaria@katowice.ap.gov.pl
poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą dostępną na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP -http://epuap.gov.pl
adres ePUAP: /1314jeinwz/skrytka
UWAGA!
W celu złożenia pisma (wniosku) do Archiwum Państwowego w Katowicach za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej konieczne jest uprzednie założenie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
Założenie konta przebiega obecnie w dwóch etapach (założenie konta i "założenie organizacji"), ponieważ zgodnie z wymaganiami ePUAP konieczne jest powiązanie konta z "organizacją". UWAGA! Przez termin "organizacja" w tym przypadku rozumie się instytucję lub osobę fizyczną.
Po założeniu konta dokumenty elektroniczne należy przygotować za pomocą formularza udostępnionego na platformie ePUAP i podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym z ważnym certyfikatem. Możliwe jest dodawanie załączników w formatach plików: DOC, ODT, RTF, PDF, XLS, SXC, TXT, JPG, TIF, GIF, ZIP, TAR.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5MB, wielkość pojedynczego załącznika nie może przekraczać 3,5MB.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.